Un puzzle de solutii – ziua 25

Recomandare de carte

O nouă și magnifică zi se deschide astăzi pentru tine, odată cu răsăritul soarelui! Alege să strălucești la propriu și la figurat! Alege să te ocupi de lucrurile importante din viața ta! Poate un examen, poate o activitate pe care ai amânat-o  de mai mult timp, poate termenele limită care sresează pe măsură ce se apropie și nu au fost rezolvate, poate un proiect major la școală!

Principiul Eisenhower te va ajuta să distingi între important, prioritar și urgent. Dwight D. Eisenhower, cel de-al 34-lea președinte al Statelor Unite, a declarat în 1954: „Am două tipuri de probleme: urgente și importante. Cele urgente nu sunt importante și cele importante nu sunt niciodată urgente”. Acest principiu era modul lui de a-și organiza volumul de activitate și prioritățile. Este important să ne concentrăm pe activități care sunt importante și nu doar pe cele urgente. Există activități importante care conduc către atingerea obiectivelor personale, dar și urgențe care cer atenție imediată. Prioritizarea reprezintă principala abilitate și presupune ordonarea, structurarea și planificarea obiectivelor și activităților  profesionale și personale, astfel încat să poata fi realizate în mod optim. Autodisciplina te va ajuta foarte mult ,așadar simplifică, elimină,organizează. Printr-un efort direcționat vei deveni o persoană eficientă și productivă, fapt care iți va permite să performezi pe toate planurile. Rutina zilnică este importantă pentru productivitate, precum și stabilirea unor moment de eficacitate maximă, dimineața, la amiază și seara în funcție de bioritmul tău.  Unii oameni funcționează mai bine dimineața la trezire, alții preferă amiază sau momentul după apunerea soarelui,  în timp ce alți oameni preferă să lucreze în liniștea nopții. De asemenea este productiv să grupezi activitățile în fucție de similitudini și să iei în calcul situațiile neprevazute, care cer adaptare conjuncturală. Iată câteva soluții care te ajută să te organizezi și să fii productiv.

Planifică-ți din timp activitățile, fă un check-list cu tot ceea ce trebuie să realizezi într-o săptămână pentru a obține rezultate optime

Notează obiectivele pentru o zi, saptămână, chiar lună.

Aplică regula 80/20 –determină procentul de 20% din activități care vor da 80% din rezultate.

Evaluează sarcinile în funcție de ceea ce este important vs. urgent. Determină ce activități sunt importante și care sunt imperative sau chiar urgent.

Utilizează un sistem de clasare în organizarea activităților-sarcini „A” au prioritate mai mare și trebuie să se realizeze imediat, sarcinile „B” sunt moderat importante și pot fi efectuate dupa sarcinile „A”,sarcinile „C”au o imporanță scăzută și pot fi abordate în timpul liber.

Programează-ți termenele pentru fiecare activitate și estimează timpul necesar pentru finalizarea activității.

Bifează în check-listul inițial activitățile pe care le-ai finalizat, acest lucru îți va da forță să continui.

Creează, inovează, proiectează, prioritizează urmează-ți visul, strălucește astăzi!

Prof psih Violeta Mușunoiu-Hoton