Un puzzle de solutii – ziua 4

Recomandare muzicala

Pornește motoarele acestei săptămâni! Hai în clasa virtuală!

Începe o noua zi cu noi. Împrospătează-te cu un duș, ia un mic dejun energizant și întâmpină ziua cu bună dispoziție. Nu uita și de hidratare pe parcursul zilei.

Începe săptămâna cu un detox mintal, pentru a rămâne calm, centrat, productiv și activ. Dar să vedem ce este un detox mintal? Un detox mintal presupune în primul rând să învățăm să trăim în momentul prezent, fără regretele trecutului. Practic trecutul nu mai există decât în memoria noastră. Să trăim în momentul prezent înseamnă să trăim fără frică, anxietate pentru viitor. Nici viitorul nu există, urmează să-l creem noi. Concentrează-te pe prezent, crează un spațiu între tine și ceea ce se întâmplă în jurul tău. Fii actor, productiv și activ! Dar și observator calm și prezent și vezi ce se întâmplă.

Există toxine mintale de aceea este necesar detox-ul.  Toxinele mintale pot fi  furia,  invidia, neliniște, insecuritate, frica, panica care duc la stress și anxietate. Aceste toxine, pot fi la suprafață sau ascunse în adâncul minții noastre sau a diferitelor  părți ale corpului. Atâta timp cât nu le recunoaștem, nu le conștientizăm și nu le eliberăm,  ele pot slăbi sistemul imunitar psihic și fizic. Există metode de igienă mintală care te ajută să rămâi sănătos fizic și psihic. Îți propunem câteva cu care să începi.

Meditația – este cel mai puternic instrument pentru detoxifiere mintală. Sunt foarte multe filmulețe pe you tube care te ajută în acest sens, doar la un click distanță

 Vorbește mai puțin și stai în liniștea ta. Tăcerea poate fi inconfortabilă. Putem de exemplu să ascultăm muzică, în căști, în liniștea noastră. Doar în compania noastră noi avem oportunitatea de a ne conecta cu interiorul nostru pentru a ne dezvolta personal și a evolua.

Scrie în jurnal. Aceasta este o modalitate extrem de eficientă pentru a atrage în mod conștient atenția noastră asupra stărilor interne, oferindu-ne acces la cele mai profunde gânduri și emoții.

Creează-ți în agendă intervaluri de „Timp pentru mine”, în care poți să faci ceea ce îți dorești în singurătate: să faci o primblare la natură, să faci o baie, meditație, să cânți la un instrument muzical, să citești, să scrii, să desenezi, să dansezi, orice îți trece prin minte.

Oferă-i creierului tău un scrub săptămânal de emoții pozitive! Alege o zi din săptămână în care să scrii momentele frumoase prin care ai trecut în ultima săptămână: pentru ce ești recunoscător.

Nu uita de afirmațiile pozitive

,, Sunt dispus să fiu prezent în viața mea.Tot ce am nevoie îmi este relevant. Accept cu recunoșință tot binele din viața mea acum.Mă eliberez acum de orice conflict și mă simt împăcat. Accept și apreciez acum viața mea . Sunt recunoscătoare lui Dumnezeu și Universului’’  (Louise Hay- Viața te iubește)

Acum Hai în clasa virtuală!

                                                                                            Prof psih Violeta Mușunoiu-Hoton