Impreuna Prindem Curaj 2024-2025 RUNDA 2
Ministerul Educației lansează și în acest an invitația unităților de învățământ preuniversitar de a obține finanțare pentru activități menite să asigure un climat de siguranță în mediul școlar.
Acestea pot fi derulate sub egida programului de prevenire și combatere a violenței și a infracțiunilor în mediul școlar „Împreună prindem curaj”.
Bugetul programului și mecanismul de alocare a banilor:
Bugetul total al programului pentru perioada martie – iulie 2025 este 1.550.000 lei, iar bugetul pe județ este diferențiat în funcție de dimensiunea populației școlare. Sumele alocate pe județe/Municipiul București sunt prevăzute în Anexa 2 la Ordinul ministrului educației și cercetării pentru aprobarea Programului de prevenire a violenței și a infracțiunilor în mediul școlar „Împreună prindem curaj” și pentru alocarea sumelor provenind din Mecanismul național de susținere a prevenirii criminalității.
ISJ/ISMB vor primi în buget sumele de mai sus, ca suplimentare la buget, capitolul 65.01 „Învățământ”, titlul 57 „Asistență socială”, urmând ca acestea să fie distribuite unităților de învățământ selectate; lista cu unitățile de învățământ care vor beneficia de finanțare va fi înaintată la ISJ/ISMB de către directorul CJRAE/CMBRAE, în urma evaluării proiectelor depuse.
Bugetul maxim care poate fi alocat unei unități de învățământ este 5.000 lei.
Mai multe informații privind condițiile de participare, criteriile de selecție, precum și calendarul programului pot fi regăsite în ordinul de ministru care aprobă desfășurarea acestui program, precum și în secțiunea dedicată combaterii violenței în mediul școlar.
Condiții de participare:
- unitatea de învățământ să aibă personalitate juridică;
- unitatea de învățământ demonstrează că există necesitatea inițierii și desfășurării unor activități de prevenire a violenței și infracțiunilor pentru preșcolari/elevi și familiile acestora;
- unitatea de învățământ își propune să implice Comisia pentru prevenirea şi eliminarea violenței, a faptelor de corupție şi discriminării în mediul școlar şi promovarea interculturalității în proiectarea și desfășurarea activităților.
Criterii generale de selecție (3-5 criterii):
- Formularul de înscriere este completat în întregime, sunt descrise nevoile preșcolarilor/ elevilor, activitățile propuse, rezultatele așteptate, echipa implicată, parteneriatele și cheltuielile necesare;
- Activitățile propuse sunt adecvate pentru nevoile preșcolarilor/elevilor și se încadrează în obiectivele programului;
- Desfășurarea activităților propuse este planificată în perioada mai – iulie 2025;
- Bugetul solicitat este de maxim 5.000 lei.
- Cheltuielile și bugetul estimat sunt corelate cu activitățile propuse.
8. Calendarul programului
Programul de prevenire a violenței și a infracțiunilor în mediul școlar se va desfășura în perioada martie – iulie 2025 și va avea următorul calendar:
Activitatea | Responsabil | Perioada |
1. Informarea unităților de învățământ (UIP) privind oportunitatea înscrierii în program și a criteriilor specifice de selecție a UIP | Ministerul Educației și Cercetării și CJRAE, CMBRAE | martie 2025 |
2. Alocarea sumelor dedicate implementării Programului în bugetele inspectoratelor școlare | Ministerul Educației și Cercetării | martie 2025 |
3. Înscrierea unităților de învățământ în program | UIP | 7 – 11 aprilie 2025 |
4. Selectarea unităților de învățământ în program și transmiterea listelor de către CJRAE/CMBRAE către inspectoratele școlare. | CJRAE, CMBRAE | 14 – 18 aprilie 2025 |
5. Alocarea, de către ISJ/ISMB, a sumelor dedicate implementării Programului în bugetele unităților selectate | ISJ/ISMB | 28 – 30 aprilie 2025 |
6. Coordonarea/susținerea și monitorizarea activităților la nivelul unităților de învățământ | CJRAE, CMBRAE | martie – iulie 2025 |
7. Desfășurarea activităților la nivelul unităților de învățământ. | UIP | mai – iulie 2025 |
8. Raportarea activităților desfășurate și a rezultatelor obținute la nivelul unităților de învățământ | UIP | iulie 2025 |
9. Transmiterea rapoartelor financiare de la UIP către ISJ/ISMB | UIP | august 2025 |
10. Verificarea rapoartelor financiare | ISJ/ISMB | august 2025 |
11. Centralizarea rezultatelor obținute la nivel județean și raportarea acestora către MEC | CJRAE, CMBRAE | septembrie 2025 |
12. Centralizarea rezultatelor obținute la nivel național și raportarea acestora. | Ministerul Educației și Cercetării | octombrie 2025 |
Vă anexăm următoarele:
- Ordin nr. 3.406/25.03.2025
- Anexa 1 a Ministerului Educației privind Programul de prevenire a violenţei şi infracţiunilor în mediul şcolar „ÎMPREUNĂ PRINDEM CURAJ” RUNDA 2;
- Anexa 1 – Formular de inscriere
- Anexa 2 – Formular de raportare
Evaluare Runda2 – Impreuna prindem curaj (rezultate)