Programul de prevenire a violenţei şi infracţiunilor în mediul şcolar ”Împreună Prindem Curaj”

ÎN ATENȚIA UNITĂȚILOR DE ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR DIN JUDEȚUL GALAȚi,

Programul de prevenire a violenţei şi infracţiunilor în mediul şcolar „ÎMPREUNĂ PRINDEM CURAJ’’, care se va desfăşura pe parcursul anului şcolar 2023-2024.

În perioada noiembrie 2023 – august 2024, se desfăşoară în toate judeţele ţării şi în municipiul Bucureşti programul de prevenire a violenţei şi infracţiunilor în mediul şcolar denumit „ÎMPREUNĂ PRINDEM CURAJ”. Acest program, aprobat prin OME Nr. 6631/10.11.2023 (disponibil la https://edu.ro/anti_violenta), se concentrează pe sprijinirea şcolilor pentru crearea unui mediu sigur şi propice învăţării.

Implementarea şi coordonarea acestui program la nivel judeţean revin Inspectoratului Şcolar Județean Galați şi Centrului Județean de Resurse și Asistenţă Educaţională Galați. Aceste instituţii vor oferi sprijin unităţilor de învăţământ în scrierea şi implementarea proiectelor de prevenire a violenţei, conform prevederilor din ordinul menţionat anterior.

Fiecare proiect şcolar poate primi finanţare în valoare de maximum 4.000 de lei, iar bugetul total al programului este alocat de Ministerul Educaţiei prin Mecanismul Naţional de Susţinere a Prevenirii Criminalităţii, gestionat de Agenţia Naţională de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate.

Vă încurajăm să vă implicaţi în acest program conform calendarului de activităţi specificat în ordin. Vă atașăm documentele necesare pentru înscrierea în acest program,  în vederea accesării de fonduri pentru proiecte destinate prevenirii violenţei.

Datorită varietăţii activităţilor şi cheltuielilor eligibile, a procesului simplu şi rapid de selecţie a proiectelor, vă invităm să iniţiați proiecte adaptate nevoilor şi particularităţilor şcolii, elevilor şi comunităţii. Încurajăm, de asemenea, colaborările cu organizaţii nonguvernamentale, instituţii publice şi alte entităţi.

Pentru o diseminare eficientă a informaţiilor, vom organiza întâlniri online cu directorii unităţilor de învăţământ preuniversitar şi cu toţi consilierii şcolari. Aceste întâlniri sunt menite să prezinte detaliat programul „ÎMPREUNĂ PRINDEM CURAJ” şi să se identifice rapid nevoile comunităţii şcolare în prevenirea violenţei, in vederea aplicării pentru finanţare şi implementarea programului.

Una dintre condiţiile esenţiale pentru o învăţare eficientă este asigurarea unui climat sigur şi confortabil. Atât adulţii, cât şi copiii au nevoie de un mediu lipsit de ameninţări pentru a putea învăţa. Dorim ca proiectele şcolare dezvoltate în cadrul programului „Împreună prindem curaj” să devină punctul de plecare al unei adevărate campanii naţionale de prevenire a violenţei în mediul şcolar, crescând anual pentru a implica fiecare actor din cadrul şcolii în crearea şi menţinerea unei atmosfere propice învăţării.

Calendarul programului Programul de prevenire a violenței și a infracțiunilor în mediul școlar se va desfășura pe parcursul anului școlar 2023-2024 și va avea următorul calendar: 

Activitatea Responsabil Perioada
1. Informarea unităților de învățământ (UIP) privind oportunitatea înscrierii în program Ministerul Educației și CJRAE, CMBRAE Noiembrie 2023
2. Alocarea sumelor dedicate implementării Programului în bugetele inspectoratelor școlare Ministerul Educației Noiembrie 2023  Noiembrie 2023
3. Constituirea echipelor de proiect la nivel de  județul/Municipiul București și definirea criteriilor specifice de selecție a UIP (dacă este cazul) CJRAE GALATI Noiembrie 2023
4. Informarea UIP privind oportunitatea și condițiile de participare în program CJRAE GALATI Noiembrie 2023
5.  Înscrierea unităților de învățământ în program UIP 10 decembrie 2023
6. Selectarea unităților de învățământ în program și transmiterea listelor de către CJRAE/CMBRAE către inspectoratele școlare CJRAE GALATI 15 decembrie 2023
7. Alocarea, de către ISJ/ISMB, a sumelor dedicate implementării Programului în bugetele unităților selectate ISJ GALATI Decembrie 2023
8. Coordonarea/susținerea și monitorizarea activităților la nivelul unităților de învățământ CJRAE GALATI Ianuarie – mai 2024
9. Desfășurarea activităților la nivelul unităților de învățământ UIP Ianuarie – iunie 2024
10. Raportarea activităților desfășurate și a rezultatelor obținute la nivelul unităților de învățământ  UIP Iunie 2024
11. Transmiterea rapoartelor financiare de la UIP către ISJ/ISMB UIP Iulie 2024
12. Verificarea rapoartelor financiare ISJ GALATI Iulie 2024
13. Centralizarea rezultatelor obținute la nivel județean și raportarea acestora către ME CJRAE GALATI Iulie 2024
14. Centralizarea rezultatelor obținute la nivel național și raportarea acestora Ministerul Educației August 2024

Care sunt criteriile de selecție?

Criterii generale de selecție (3-5 criterii):

  1. Formularul de înscriere este completat în întregime, sunt descrise nevoile preșcolarilor/ elevilor, activitățile propuse, rezultatele așteptate, echipa implicată, parteneriatele și cheltuielile necesare;
  2. Activitățile propuse sunt adecvate pentru nevoile preșcolarilor/elevilor și se încadrează în obiectivele programului;
  3. Desfășurarea activităților propuse este planificată în perioada noiembrie 2023 – mai 2024;
  4. Bugetul solicitat este de maxim 4000 lei;
  5. Cheltuielile și bugetul estimat sunt corelate cu activitățile propuse.

Criterii specifice de selecție:

  1. Activitățile propuse în proiect vizează minim 3 din cele 5 obiective ale programului;
  2. Justificarea necesității implementării proiectului se realizează prin detalierea nevoilor și fundamentarea cu date concrete (exemple: date statistice, informații existente la nivelul unității de învățământ )
  3. Descrierea modului de promovare/ diseminare a rezultatelor proiectului și a bunelor practici în rândul cadrelor didactice la nivel de școală/local/județean;
  4. Detalierea bugetului estimat alocat pentru fiecare activitate propusă și justificarea fiecărui element cost din cheltuielile eligibile specifice.

Vă anexăm următoarele:

REZULTATELE SELECTIEI SI PROPUNEREA DE FINANTAREPROGRAMUL “IMPREUNA PRINDEM CURAJ”