Program desfăşurat de CJRAE/CJAP

“VIITORUL ESTE ACUM!”
Program de informare, consiliere şi orientare a carierei elevilor din clasele finale din gimnaziu şi liceu

Scop:

  • Informarea, consilierea şi orientarea carierei elevilor din clasele terminale din gimnaziu (VIII) şi din liceu (XII)

Obiective generale şi specifice:

  • Formarea unei atitudini pozitive faţă de sine şi faţă de viitoarea carieră în cadrul colectivelor de elevi;
  • Cunoaşterea – autocunoaşterea psihopedagogică a elevului / grupului de elevi prin:
  • Identificarea optiunilor şcolare şi profesionale;
  • Analizarea corectă şi realistă a criteriilor de alegere a profesiei;
  • Dezvoltarea sistemului de atitudini realiste (faţă de sine şi faţă de profesii);
  • Asigurarea planificării şi a deciziei în domeniul carierei;
  • Informarea şi orientarea privind cariera prin:
  • Informarea privind caracterul procesual al luării unei decizii privind viitoarea carieră;
  • Asigurarea materialelor necesare unei bune orientări privind cariera;
  • Mediatizarea reţelei şcolare şi universitare (profile, specializări, etc.)
  • Prezentarea lumii profesiilor analizând dinamica socială şi cea a pieţei muncii în special;
  • Abilitarea elevului cu metode şi tehnici / instrumente care să-i permită căutarea/obţinerea unui loc de muncă:
  • Prezentarea la un interviu de angajare şi susţinerea lui;
  • Redactarea unei scrisori de prezentare personală;
  • Redactarea unui C.V;
  • Elaborarea unei scrisori de mulţumire;
  • Elaborarea portofoliului personal de prezentare;

Grup ţintă:
a)Beneficiari direcţi:

  • elevi ai claselor a VIII-a din unităţile şcolare din localitate şi din judeţ;
  • elevi ai claselor a XII-a din unităţile şcolare din localitate şi din judeţ;

b)Beneficiari indirecţi:

  • Părinţii elevilor din clasele terminale din gimnaziu şi din liceu;
  • Cadrele didactice din unitatea şcolară aplicantă a acestui tip de program;
  • Comunitatea locală

Prin activităţile planificate se urmăreşte:

  • Identificarea opţiunilor şcolare şi profesionale;
  • Evaluarea psiho-aptitudinală a elevilor şi identificarea domeniului ocupaţional corespunzător profilului
  • Analizarea corectă şi realistă a criteriilor de alegere a profesiei;
  • Informarea privind caracterul procesual al luării unei decizii privind viitoarea carieră;
  • Mediatizarea reţelei şcolare şi universitare (profile, specializări, etc.)
  • Prezentarea lumii profesiilor analizând dinamica socială şi cea a pieţei muncii în special